A VW service employee takes a look at the car tyre of a red VW – wheel knowledge

Informācija par riteņiem

Mēs sniedzam noderīgus ieteikumus, lai panāktu ilgu riepu darbmūžu, kā arī svarīgu informāciju par minimālo protektora dziļumu un riepu spiedienu.

Drošība, komforts, energopatēriņš — to visu ietekmē arī riepas

Drošība, komforts, energopatēriņš — to visu ietekmē arī riepas

EU tyre label with information on the tyre, supplier, as well as tyre type identifier, size and class

ES riepu marķējums sniedz vispārīgu informāciju par katras riepas parametriem.

ES riepu marķējums ir obligāts visām jaunajām riepām. Uzziniet, kā energoefektivitātes kategorija var ietekmēt automašīnas degvielas patēriņu. Mēs arī paskaidrosim, ko norādītie simboli liecina par riepu īpašībām, piemēram, saķeri uz slapja vai apledojuša un apsniguša seguma.

Riepu materiālu slāņi

Automašīnu riepām ir sarežģīta struktūra, jo tām jāiztur ievērojama slodze. Katrai riepai ir kontaktvirsma un karkass.

  1. Protektors — labai saķerei ar ceļu un ūdens novadīšanai
  2. Bezšuvju bandāža — ļauj braukt ar lielu ātrumu
  3. Tērauda korda lenšu slāņi — optimizē braukšanas stabilitāti un rites pretestību
  4. Tekstila korda ielaidums — saglabā riepas formu pat liela iekšējā spiediena gadījumā
  5. Iekšējais oderējums — nodrošina riepas hermētiskumu
  6. Sānu malas — aizsargā no sānu bojājumiem
  7. Pildviela — uzlabo braukšanas stabilitāti, stūres vadību un reakciju
  8. Tērauda serde — nodrošina ciešu savienojumu ar disku
  9. Riepas malas stiprinājums — uzlabo braukšanas stabilitāti un veicina precīzu stūrēšanu

Riepu protektors

Minimālā protektora dziļuma mērīšana

Riepu protektora rievās ir nelieli 1,6 mm augsti izvirzījumi, kas norāda minimālo obligāto protektora dziļumu. Apskatot tos un salīdzinot ar riepām, jūs varat redzēt, cik nodilušas ir jūsu riepas. Varat arī pielikt 1 eiro monētu protektora rievai — zeltītā maliņa ir 4 mm plata, kas atbilst ieteicamajam minimālajam protektora dziļumam vissezonas un ziemas riepām. Vasaras riepām mēs iesakām vismaz 3 mm*. Šajā tabulā ir norādītas dažādās valstīs ieteiktās minimālā protektora dziļuma vērtības. 

Šajā ilustrācijā ir norādīts, kā nodilušas riepas ietekmē bremzēšanas ceļu.

Illustration of how to measure tread depth with a 1 euro coin
A service employee checks the tyre of a VW

Riepu veidi

Mēs esam apkopojuši dažus praktiskus ieteikumus ilgam riepu darbmūžam.

Illustration of tyres

Riepu bojājumi

Šeit varat uzzināt par izplatītākajiem riepu bojājumiem.

Illustration of abnormal tyre wear on a VW tyre

Neatbilstīgs riepu nodilums

Uzziniet par iespējamiem neatbilstīgiem bojājumiem, kas jānovērš.

Riepu spiediens

Yellow VW warning lamp: Tyre inflation pressure too low or tyre control display faulty
Brīdinājuma lampiņas

Pārāk zems riepu spiediens vai bojāts riepu spiediena indikators

Vai deg brīdinājuma lampiņa? Tas nozīmē, ka spiediens riepā, iespējams, ir samazinājies vai riepas struktūra ir bojāta. Brauciet lēnāk, neveiciet asus manevrus ar stūri un nebremzējiet pārāk strauji, pārbaudiet riepas pēc iespējas ātrāk. Vai viss ir kārtībā, bet lampiņa joprojām deg? Dodieties uz autoservisu, lai pārbaudītu sistēmu. Papildinformācija par brīdinājuma lampiņām ir atrodama lietotāja rokasgrāmatā.

A white VW T-Roc stands in a yard with flowers
Riepu spiediena uzraudzības sistēma

Mazāks patēriņš un lielāks braukšanas komforts

Pārāk zems spiediens ātri izraisa riepu bojājumus — tas ir biežs traumas izraisošu satiksmes negadījumu cēlonis.* Kopš 2014. gada novembra mēs aprīkojam visus jaunos Volkswagen pasažieru automašīnu modeļus ar riepu spiediena uzraudzības sistēmu (oriģinālajā komplektācijā).

BUJ par riepu spiedienu