Fakti, nevis aizspriedumi.
Elektromobilitāte mainīs mūsu dzīves. Daudzas lietas varēs paveikt vieglāk, gudrāk un ilgtspējīgāk. Tomēr joprojām eksistē daži nepareizi priekšstati. Vairums no tiem ir novecojuši un vairs nav vērā ņemami. Šāda situācija izveidojusies saistībā ar ievērojamu tehnoloģisko progresu. Šeit mēs vēlētos apskatīt visievērojamākos ar elektromobilitāti saistītos stereotipus. Un arī atspēkot tos ar faktiem, lai ikvienam kļūtu skaidrs, ka mobilitātes nākotne ir elektrība.
Kas notiek, ja nosēžas baterija?
Jūsu elektromobilis jūs savlaicīgi brīdina.
Normāli, ja jūs neignorējat brīdinājums, jums nevajadzētu nonākt situācijā, kurā jūsu elektroauto ir nosēdusies baterija, jo tas savlaicīgi brīdina par to, ka elektroenerģijas rezerve ir gandrīz beigusies. Auto arī automātiski pāriet enerģijas taupīšanas režīmā. Turklāt uzlādes staciju tīkls nākamā gada vai divu laikā strauji augs, un jūsu navigācijas sistēma jūs vienmēr ērti aizvedīs uz tuvāko uzlādes staciju. Starp citu, kā elektroauto vadītājs jūs arī varat izmantot Volkswagen avārijas dienestu, zvanot uz avārijas palīdzības numuru 8000 7003 atrodoties Latvijā, ārvalstīs +371 6751 4349.
Akumulators nekalpo ilgi.
Akumulators kalpo ilgi, un jūs būsit pārsteigts par to, cik ilgi.
Elektromobiļa akumulatora darba mūžs ir atkarīgs no tā, cik bieži tas tiek lādēts un izlādēts. Praksē tas nozīmē, ka elektromobili var lādēt vairākus tūkstošus reižu, līdz akumulatora veiktspēja samazinās. Turklāt Volkswagen garantē, ka akumulatora kapacitāte nesamazināsies līdz mazāk par 70% līdz 8 gadiem vai 160 000 km atkarībā no tā, kurš nosacījums izpildīsies pirmais.
Uzlāde aizņem pārāk ilgu laiku.
Ātrās uzlādes punktos akumulators tiek uzlādēts līdz 80% aptuveni 30 minūšu laikā.
Pilnīgas uzlādes laiks ir atkarīgs no uzlādes stacijas veida. Lādēšana ar maiņstrāvu, izmantojot 11 kW Wallbox ulādes iekārtu mājās vai darbā, aizņem 5-8 stundas. Atkarībā no jūsu braukšanas paradumiem pēc tam automobilis ir jālādē tikai vienu vai divas reizes nedēļā vai arī jāveic īsākas uzlādes katru dienu. IONITY publiskajās ātrās uzlādes stacijās akumulatoru līdz 80% var uzlādēt 30 minūšu laikā
Elektromobiļi ir dārgi.
Tieši pretēji, pateicoties iegādes stimuliem un nodokļu atvieglojumiem,
Elektromobiļi mūsdienās joprojām tiek uzskatīti par dārgiem. Elektromobiļa iegādes cena patiešām ir augstāka nekā līdzvērtīgam automobilim ar benzīna vai dīzeļdzinēju, kas saistīts ar lielākām akumulatora ražošanas izmaksām. Taču nodokļa atvieglojumi un zemas ekspluatācijas izmaksas, kā arī daudz vienkāršāka apkope ātri vien atsver ieguldījumu.
Ar elektromobiļiem nevar nobraukt lielu attālumu.
Līdz 550 km (WLTP)¹.
Viens no izplatītākajiem mītiem ir tas, ka ar elektromobili nevar nekur tālu aizbraukt. Tā ir pagātne. Jaunie ID. sērijas elektromobiļi ir veidoti, pamatojoties uz jauno modulāro elektromobiļu konstrukcijas sistēmu (MEB), un to nobraucamais attālums ir lielāks. Saskaņā ar jauno WLTP standartu ar jaunajiem elektromobiļiem nobraucamais attālums būs aptuveni 330 līdz 550 km atkarībā no akumulatora izmēra, riepām un automobiļa virsbūves tipa.
Elektroautos haben keine große Reichweite.
Bis zu 550 km (WLTP)
Eines der häufigsten Vorurteile ist, dass man mit einem Elektrofahrzeug nicht weit fahren kann. Dabei ist das längst überholt. Denn die Reichweiten der neuen Elektroautos der ID. Familie auf Basis des Modularen E-Antriebsbaukastens (MEB) sind viel höher als gedacht. Mit den neuen Elektrofahrzeugen sind Reichweiten von ca. 330 bis über 550 km im WLTP realisierbar – abhängig von Batteriegröße, Bereifung und Bodystyle des jeweiligen Fahrzeugs.
Elektromobiļa uzlāde ir bīstama.
Jūsu elektromobilis ir drošs pat lietū un mitrumā.
Jau kopš bērnības mums māca, ka elektrība ir bīstama, jo īpaši apvienojumā ar ūdeni. Taču lādēt elektromobili lietū ir pilnīgi droši. Ja akumulators un uzlādes stacija atbilst standartiem, strāva plūst tikai tad, kad ir izveidots drošs savienojums. Jūs varat arī droši braukt cauri automazgātavai vai atvērt dzinēja pārsegu lietus laikā. Elektromobilis ir tikpat drošs kā citi mehāniskie transportlīdzekļi arī pērkona negaisa laikā.
Elektromobiļi ir garlaicīgi.
Braukšana ar elektromobiļiem ir jautrāka, nekā spējat iedomāties.
Daudzi cilvēki uzskata, ka lielā akumulatora dēļ elektromobiļi ir smagi un lēni. Patiesībā tieši otrādi. Pirmkārt, tiem nav nepieciešams ne iekšdedzes dzinējs, ne manuālā pārnesumkārba. Otrkārt, akumulators ir iebūvēts elektromobiļa grīdā. Tas pazemina gravitācijas centru un nodrošina labāku svara sadalījumu. Turklāt, mazie un jaudīgie elektromotori ir uzstādīti tieši uz asīm. Tūlītējs paātrinājums bez nepieciešamības pārslēgt pārnesumus atgādina braukšanu ar gokartu apvienojumā ar elektromobilitātei raksturīgo klusumu. Tas nepavisam neizklausās garlaicīgi.
Elektromobiļa uzlāde mājās ir visai sarežģīta.
Jums nepieciešams tikai uzlādes kabelis un pieslēgums elektrotīklam.
Vienkāršākais veids, kā sākt dienu ar uzlādētu elektromobili, ir ierīkot uzlādes staciju pie mājas durvīm. Tāda iespēja ir ne tikai privātmājām, bet arī garāžām un daudzdzīvokļu namiem. Ir iespējams uzstādīt uzlādes kasti, un tad jums būs nepieciešams tikai uzlādes kabelis, lai pievienotu automobili. Protams, ir iespējams izmantot arī komplektācijā iekļauto kabeli. Lādēšana aizņems nedaudz ilgāku laiku, bet tas ir tikpat vienkārši.
Ir pieejams pārāk mazs uzlādes staciju skaits.
Uzlādēt akumulatoru jūs varat gandrīz jebkur.
Ideāli, ja jums ir iespēja mājās ik dienu uzlādēt elektroauto nakts laikā, izmantojot Wallbox. Tādējādi jūs no rīta varat iekāpt uzlādētā auto un sākt dienu pilni enerģijas. Taču visā Vācijā tiek arī attīstīts elektrouzlādes staciju tīkls, un to skaits strauji aug.
Piemēram, kad pārvietojaties pa pilsētu, jūs noteikti redzēsit neskaitāmas uzlādes iespējas autostāvvietās, pie lielveikaliem un iepirkšanās centros. Turklāt arvien vairāk darba devēju sniedz darbiniekiem iespēju uzlādēt savu automobili kompānijas uzlādes stacijās.
Ērta elektroenerģijas uzpildīšana būs iespējama arī garākos izbraucienos. Vācu autoindustrijas un Ford kopuzņēmums IONITY ir viens no daudzajiem pakalpojumu sniedzējiem un energokompānijām, kas šobrīd būvē blīvu ātrās uzlādes staciju tīklu uz šosejām un nozīmīgiem transporta ceļiem visā Eiropā. Šai kontekstā tikai Eiropā vien IONITY plāno līdz 2019. gada beigām pabeigt vairākus simtus uzlādes parku.